8 Nisan 2020 Çarşamba

Matt Alt PURE INVENTION

Yandaki linkden Matt Alt’ın PURE INVENTION (Crown, 23 Haziran 2020) için son haliyle tam kitap kapağını  ve kapakta yer alan yayın öncesi kitaba gelen övgüleri okuyabilirsiniz.:   https://mail.google.com/mail/u/2?ui=2&ik=dd34b21173&attid=0.1&permmsgid=msg-f:1663339300004880330&th=17155e47d5bcdfca&view=att&disp=inline



Kitaba övgü yapan yazarlar:
W. David Marx, Ametora: How Japan Saved American Style
James Fallows, author of China Airborne'nın yazarı
Stephen Snyder, professor of Japanese studies at Middlebury College and translator of Yoko Ogawa’s The Memory Police
Alfred Birnbaum, translator of Haruki Murakami’s Hard-Boiled Wonderland and the End of the World
Susan Napier, professor of Japanese program at Tufts University and author of Miyazakiworld

Pure Invention: HOW JAPAN’s Pop Culture Conquered the World(Saf buluş: Japonya'nın Pop kültürü dünyayı nasıl fethetti)

Crown/ PRH, Haziran 2020. Kuzey Amerika.
Complex Chinese: Linking. Simplified Chinese: United Sky. Spanish (world): Planeta Mexico.
UK: Constable & Robinson.

* Altı haneli bir rakamla pre-empt satıldı.

Japonya'nın dünyanın hayal gücünü yakalayan ve dönüştüren fantastik icatlarla nasıl kültürel bir süper güç haline geldiğinin anlatılmamış hikayesi.

"Derin araştırmalar, yeni anlayışlar ve güçlü hikaye anlatımı ile yönlendirilen ustaca bir kitap."- W. David Marx, Ametora: How Japan Saved American Style'nın yazarı

Walkman. Karaoke. Pikaçu. Pac-Man. Akira. Emoji. Hepimiz, teknolojiden vahşi doğaya ve süper kawaii'ye kadar Japonya’nın pop-kültür kreasyonlarından birine ya da diğerine aşık olduk. Ancak Japon medya emektarı Matt Alt, Tokyo’nun pop-fantasy kompleksinin bu parlak soruşturmasında kanıtladığı gibi, yarısını bilmiyoruz. Japonya’nın oyuncakları, gadget'ları ve fantezi dünyaları sadece eğlendirmedi. Yaşam tarzımızı derinden değiştirdiler.


1970'lerde ve 80'lerde, Japonya yakın gelecekte varlığını gösterecek gibi görünüyordu ve Batı onlara yetişmek için mücadele ederken Sony ve Toyota'nın üstün teknolojisine yükseldi. Ardından 1990 yılındaki yıkıcı bir borsa çöküşü, derin durgunluk ve sosyal işlev bozukluğunun “yirmi yıllık kayıplarını” başlattı. Patlama zamanlarının sonu Japonya'yı ilgisizliğe sürüklemeliydi, ama tam olarak kültürel nüfuzu yükseldiğinde - Japonya bir kez daha geleceğimizden biraz önce geleceğe.

Hello Kitty, Nintendo Eğlence Sistemi ve Pokémon ve Dragon Ball Z gibi multimedya imparatorlukları pazarlama hitlerinden daha fazlasıydı. Sanatsal olarak paketlenmiş, tehlikeli derecede sevimli ve baş döndürücü bir şekilde eğlenceli olan bu ürünler, Japonya'yı dünyanın fantezilerinin itici gücü haline getirdi ve bize deneme süreleriyle başa çıkmak için yeni araçlar verdi. Ayrıca, onları tükettikçe bizi dönüştürdüler - bizi yeni yollarla birleştirmenin yanı sıra, hayal gücü ve devrimin yollarını açarak. Saf bir buluş, silinmez bir sanatçı, deha ve garip topluluğun hikayeleriyle Japon yaratıcılığının küresel kültürü nasıl yeniden yarattığını ve bildiğimiz gibi modern bir yaşam yaratmış olabileceğini ortaya koyuyor. Japonya’nın dünyası; sadece oyun oynuyor, mesaj atıyor, şarkı söylüyor ve hayal kuruyoruz.


Matt Alt Tokyo'da yaşayan bir yazar, çevirmen ve muhabirdir. TheNewYorker.com, CNN, Wired, Slate, The Independent, Newsweek Japan, The Japan Times ve diğer birçok yayına katkıda bulunmaktadır ve Japonya hakkında resimli altı kitabın ortak yazarıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlgilendiğiniz takdirde bana yazınız.
aslikarasuil@gmail.com