1 Nisan 2013 Pazartesi

Arthur Danto: WHAT ART IS

Degerli Yayıncılarımız,

Yale University Press tarafından bu ay Amerikada yayınlananan(Mart 2013) ve İspanyol, Paidos yayınevine İspanyolca yayın hakları satılan, Arthur Danto'nun  yeni kitabı, WHAT ART IS, için güzel bir yorumu sizlere iletmekten mutluluk duyuyorum.

Açıklama:

Bu, sanat felsefesi hakkında kısa bir kitap. 1917'de  Exhibition of the Society of Independent Artists(Bağımsız Sanatçılar Derneği)'nin düzenlediği bir sergiye Marcel Duchamp’s Fountain " Marcel Duchamp’ın Çeşmesi" ismini verdiği (porselen pisuvarla" başvurusunun, eserin bir sanat olmadığı gerekçesiyle reddedilmesiyle başlıyor. Arthur Dante Aydınlanma dönemine, Fluxus, Popüler, Kavramsal, Minimalist Sanat akımlarını inceleyerek, sanatı sanat yapan şey hakkında yazıyor ve hala büyük sanat eserlerinin ortaya çıkmasının mümkün olup olmadığını inceliyor.



Arthur Danto Amerikalı sanat eleştirmeni ve felsefe üzerine uzun süre katkıda bulunmuş bir profesördür. ANDY WARHOL, AFTER THE END OF ART and THE TRANSFIGURATION OF THE COMMONPLACE dahil on iki kitap yazmıştır. 


Publisher’s Weekly'nin yorumu; 
What Art Is
Arthur C. Danto. Yale Univ., $24 (192p) ISBN 978-0-300-17487-8

Bucking the critical trend, Danto, an influential critic and winner of the National Book Critics Circle Award for Encounters and Reflections, attempts to offer something like a succinct and clear definition of art that is capable of spanning historical, geographical, and cultural contexts. This latest work relies heavily on his accomplished career, recapitulating some of his dominant arguments while also occasionally revising them or departing in new directions. The conclusion he reaches—that art is embodied meaning, and that the viewer adds to the creation of art through interpretation—is elegant in its clearheaded take on an endlessly difficult question. This definition is secondary, however, to the route Danto takes getting there, and his asides and far-reaching rhetoric can variously please, illuminate, and frustrate. He’s at his best when his attention is concentrated, such as with the extended consideration of the controversial restoration of the Sistine Chapel (he ultimately became a supporter of the process), and likewise at his weakest when he indulges in broad-stroked generalization, a tic that occasionally leads to unfortunate digressions on feminism and identity politics. As a critical memoir, however, tracing the particulars of a gifted mind’s lasting focus, Danto’s latest is a useful addition to a long career. (Mar.)


11 Mayıs 2013'de ilave ettiğim notlar;

Art Review ve  New Statesman'ın İngiliz ve Amerikan edisyonlarında geçen hafta çıkan en yeni derecelendirmeleri sizlerle paylaşmaktan memnunum. 

Art Review ve New Statesman deki bu muhteşem derecelendirmeleri okumak için size verdiğim linklere tıklayınız.