6 Mart 2020 Cuma

John Marsden THE ART OF GROWING UP

Marsden, birçok insanın (ilgili alanlardaki profesyoneller de dahil olmak üzere ) özel olarak düşündüklerini, ancak mevcut iklim ve kültürde kamuya açık bir şekilde ifade edemediklerini söylüyor: "toksik ebeveynlik" olarak adlandırdığı şey, buna çok fazla maruz kalan çocuklar çok az deneyim edinirler "diyerek, özellikle etkilenen eğitimli kesimlerin" sadece çocuklarını sevmediği, aynı zamanda onlara aşık olduklarını "söyledi.

Etkili ebeveynliği neyin oluşturduğuna dair iddialarını desteklemek için eğitimdeki kendi liderlik deneyiminden gelen zorlayıcı anekdot hikayeleri kullanan Marsden, çok yönlü çocukları ve genç yetişkinleri beslemede edebiyatın önemi ve okulların yapabileceği kural için güçlü bir durum ortaya koyuyor çocukların daha esnek, katılımlı ve kapsayıcı olmalarını sağlamak için oynamak. Liberal / ilerici veya muhafazakar / geleneksel olarak sınıflandırılan ebeveynlik stilleri arasında çok ihtiyaç duyulan bir denge kurar.

Önerdiği bir örneklem şunları içerir:
Çocuklara sıkılmak için yer verin (yaratıcılığı teşvik eder)
Her zaman odada yetişkin olun (aksi takdirde çocuklar olmaya çalışabilir ve bu zararlıdır)
Çocuklara empati öğretin (kazandıklarında, başka birinin kaybettiği anlamına gelir)
Açık uçlu sorular sorun (analitik düşünmelerini ve dil becerilerini geliştirmelerini sağlamak için)
Çocukların evde düzenli iş sahibi olmalarını sağlamak
Çok fazla şikayet etmemeye dikkat edin (büyüme korkusu aşılayabilir)
Çocuklara her şeyi bilenlere karşı dikkatli olmalarını öğretin (gerçeğin çoğu zaman gri tonlarda geldiğini öğrenmek önemlidir)
İyice düşündürücü ve özenle yazılmış bir kitap olan BÜYÜME SANATI, günümüzde ve gelecekte ebeveynlik ve eğitim hakkında önemli bir tartışmayı zorlamaktadır. Bu karmaşık, rahatsız edici sohbetler, Avustralya'daki ideolojik yelpazenin farklı uçlarından güçlü tepkiler ve önemli tartışmalar ortaya çıkardı. BÜYÜME SANATININ diğer bölgelerde de benzer bir etki yapma potansiyeline sahip olduğunu düşünüyoruz.

Kitap hakkında
Ebeveynlerin 'Çocuklarımın çocukluklarından zevk almasını istiyorum; bu şeyleri öğrenmek için yaşlandıklarında zaman olacaktır ', evrenin genişliğinden korkanların seslerini duyuyorum. Bu yetişkinler, çocukluk dönemini, yaşamın sürekliliğinden sadece birkaç yıl sonra değil, bir çeşit ayrık aralık olarak görürler. Birçok gencin ruhu, cesareti ve merakı, bu tür yetişkinler tarafından büyük ölçüde yenilmez kaldığı için ne kadar şanslı.

John Marsden, yetişkin yaşamını hem ödüllü, uluslararası alanda en çok satan genç yetişkin kurguları hem de Avustralya'nın en saygın ve deneyimli eğitimcilerinden biri olarak genç zihinlerle ilgilenerek geçirdi. İki okulun kurucusu ve müdürü olarak John, eğitimin ön saflarında yer alır ve kaçınılmaz ancak yine de gizemli bir büyüme sürecine her gün tanıklık eder.

Şimdi, bu şaşırtıcı, içgörülü ve son derece iddialı manifestoda John, otuz yılı aşkın bir süredir gençlerle çalışma ve yazma deneyiminden öğrendiklerini bir araya getiriyor. Okulların rolü ve eğitimin öneminden sorunlu ebeveynlere ve sorunlu çocuklara ve 21. yüzyılda büyümenin ve 'mutlu olmanın ne anlama geldiğinin bilmecesine kadar her şeyi paylaşıyor.



yazar hakkında

John Marsden, ödüllü bir yazar ve Avustralya'daki bir okul müdürüdür. 40'tan fazla kitap yazmış veya editörlük yapmış ve dünya çapında beş milyondan fazla kitap satmıştır ve çalışmalarını 14'ten fazla dilde yayınlamıştır. Dönüm noktası Yarın serisi, Avustralya'da yayınlanan genç yetişkinler için en popüler kitap serisi olarak kabul edilmektedir. Bu serinin ilk kitabı, Yarın Savaş Başladığında, Avustralya'da 26 kez yeniden basıldı. Kitap dizisi, şu anda Netflix ve Amazon'da bulunan popüler bir televizyon dizisi ve filmi haline getirildi.


PDF, bazı seçme baskıların yanı sıra eklenmiştir. Herhangi bir sorunuz varsa bize bildirin!

ONCE UPON A TIME JAMES BOND by Guillaume Evin


Size İngilizce'ye çevrilmiş ONCE UPON A TIME JAMES BOND'dan bir alıntı iletmekten zevk duyuyorum.

Bu alıntı, kitabın ikinci yarısında 007'nin kadınlarla ilişkilerini aydınlatan kısmın İngilizce çevirisidir.

Hatırlatmak gerekirse: Guillaume Evin, 3 yıllık bir araştırmadan sonra, ilk tam James Bond biyografisini, Ian Fleming'in orijinal yazılarına dayanan çocukluğuyla ilgili ayrıntıları bir araya getirmeyi başardı.

Büyük Britanya'da çıkanlar 12 Kasım günü ve ABD'de 24 Kasım günü planlanıyor. Yani, kitap oldukça kısa (50.000 kelime) olduğu için, kitabı çevirmek ve filmin yayınlanması için yayınlamak için hala zaman var.

Biyografinin yazarı Guillaume Evin, James Bond kitaplarında bir dünya otoritesidir. Zaten 5 kitap yayınladı ve iyi basın incelemeleri aldı: “Guillaume Evin birçok fıkra ile güçlü bir kitap yazdı. Önemli ”(Le Figaro),“ Mutlu evreni, Guillaume Evin başyapıtı parlak bir şekilde parlatıyor ”(Le Figaroscope)…



Fransız 007 uzmanı Guillaume Evin tarafından yazılan James Bond'un biyografisinin ilk müsveddelerini aldığımızı duyurmaktan mutluluk duyuyorum: ONCE UPON A TIME JAMES BOND by Guillaume Evin.

Kitabın yeni James Bond filmi No Time To Die (Daniel Craig'in başrolunde son film) ile birlikte yayınlanacağını lütfen unutmayın.


Ian Fleming'in karakteri hakkında birçok kitap yazan Guillaume Evin, tüm James Bond kitaplarını okudu, tüm filmleri izledi ve bu kurgusal karakterin ilk tam biyografisini sunmak için “smokin kahramanı” hakkındaki her şeyi topladı. Özgün bir tarzda, yazılan kitap çocukluğundan başlayarak (örneğin: ailesinin kim olmasından?) günlük alışkanlıklarına kadar tüm sırları ortaya çıkarır .


007 doyurucu kahvaltıları sever, Beretta'sını terk etmek zorunda kalmasından çok pişmandır. Onun için 25 rakamı, “mükemmel bir Sos Béarnaise ve  aşk yapabileceğine” inandığı kadını, görevde öldürmek zorunda kalması - gibi zorlu gorevlerini yalnızca İngiltere için kolayca kabul eder. Doğal olarak şüpheli, görevinin gerektirdiği durumlar dışında dostça değil. Titiz, bazen alaycı, her koşulda profesyonel kalır. O sadece en iyi MI-6 bileşenlerinden biri değil, aynı zamanda en sadık olanıdır.

WE ARE THE FIRE by Sam Taylor

İki genç—büyülü ateş tutan askerler olarak hizmet etmek zorunda kaldı-bu destansı genç yetişkinlere yönelik  fantastik kurgu da  onları evlerinden ve ailelerinden çalan zalim İmparatorluğu yıkmaya çalışıyor.


Vesimaa'nın soğuk, hain topraklarında, çocuklar zalim bir imparator tarafından ailelerinden çalınır, korkunç bir dönüştürücü prosedürden geçmeye zorlanır ve orduda büyülü ateş tutan askerler olarak hizmet eder. Her ikisi de memleketinden genç yaşta alınan Pran ve Oksana, sadece bu kalpsiz yerde tutunmak için birbirlerine sahipler.


Pran, bir gün zalimlere karşı isyan etmeyi ve İmparatorluğu yok etmeyi hayal eder; Oksana sadece eve dönmeyi ve ikisi için de huzurlu bir hayat yaratmayı hayal eder.


İmparatorun türünün her zamankinden daha yeni, daha korkunç bir görevi olduğunu keşfettiklerinde, Pran ve Oksana, tiranlığından bir kez ve herkes için kaçma sözü verdiler. Fakat yöntemleri ve idealleri büyük ölçüde farklıdır, aralarında bir kama sürerler. Daha da kötüsü, ikisi de yakında onları boyun eğdiren canavarları yenmenin tek yolunun canavar olmak olabileceğini düşünüyorlar.

Sam Taylor'ın patlayıcı fantastik çıkış romanı We Are the Fire'ın heyecanını olduğu kadar heyecan verici olan Ashes'daki Ember hayranları ve Spartacus efsanesi için mükemmeldir.

El yazması eklenmiştir-herhangi bir sorunuz varsa bize bildirin!

Anthony Bourdain FEAST TO FAMINE

Size Folio Literary Management listelerinden önemli bir projem var. 7 yayıncının katıldığı bir açık artırmadan ünlü yönetmenTom Vitale’nin lAnthony Bourdain ile uzun süreli ilişkisinin yürekten bir anlatımı olan Hachette Books'tan Lauren Marino, FEAST TO  FAMINE adlı eserin Kuzey Amerika yayın haklarını (önemli bir rakamla) satın aldı


Anthony Bourdain'in ölümünden bu yana yaklaşık iki yıl içinde, bıraktığı boşluğu doldurmaya başka kimse yaklaşmadı. Ziyaret ettiği kültürlere olan tutkusu ve gerçek ilgisi, dünyayı daha küçük ve daha bilinebilir hissettirdi. Onun duygusal kişiliğinin yanında bazen tepeden bakan TV'cu kimliği, gerçek Tony yoğun özel oldu, derinden onun şöhret hakkında çelişkili, ve hatta ona yakın olanlar için bir muamma—dünyada onu takip mürettebat hariç. Ve neredeyse hiç kimse onu uzun süredir yapımcı ve yönetmen Tom Vitale'den daha iyi tanımıyordu.



Birlikte seyahat eden on yıl boyunca Tony bir patron, bir arkadaş, bir kahraman ve bazen de bir işkenceci oldu. Feast to Famine'de Tom, sadece dünyanın en uçucu yerlerinden bazılarında filme giren deliliği değil, Anthony Bourdain kişisinin arkasındaki karmaşık adamı ortaya çıkarmak için okuyucuları perde arkasına ve kisvenin arkasına götürür. Tony’nin ölümü ile Tom, hem o on yılın ne işe yaradığını hem de kaybettiklerini hesaba katmak zorunda kaldı.



Sonuç, hassas malzemeyi içerecek ve hem açık hem de sevgi dolu, yürek ve ham olan bu projedir.

MCPG Spotlight: GO WITH THE FLOW by Lily Williams and Karen Schneemann

Bu yılın başında yayınlanan  GO WITH THE FLOW yayınlandığı günden beri övgüler almaya devam ediyor. Bu tatlı ve karmaşık grafik romanı okumadıysanız, şimdi okumanız için mükemmel bir zaman. Son PDF'yi burada ve aşağıdaki büyük tanıtım kampanyamız hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz! Yurtdışı satışlar: Steinkis / Fransızca; il Castoro / İtalyanca; Korece / BIR Publishing; İspanyolca / Grupo Planeta.

GO WITH THE FLOW by Lily Williams and Karen Schneemann
First Second; Ocak 2020; 336 sayfa; 10-12 yaş

YAYIN UYARISI


GO WITH THE FLOW Lily Williams ve Karen Schneemann tarafından Washington Post'un 2/1/20 baskı sayısında yer aldı!
Yazılı metinlerin PDF'si ektedir. Çevrimiçi sürüme buradan bakın.

Basında kitapla ilgili çıkan haberler

Date TK - All Girls Considered Podcast, Interview
Date TK - Children's Book Podcast, Interview
Date TK - Read Between the Lines Podcast, Interview
Date TK - Colorado Public Radio, Interview
3/1/20 - Comics Worth ReadingMention
2/26/20 - Virginian-Pilot (99K), Picks for Young Readers
2/26/20 - The Daily Press (38K UVM) - Picks for Young Readers
2/17/20 - School Library Journal (66K UVM), YA Books Reflect the Activism of Real-Life Teens
2/14/20 - Publishers Weekly (1.5M UVM), Editors mention books they didn’t publish but greatly admire
2/9/20 - Youth Services Book ReviewReview
1/23/20 - The Young Folks (21K UVM), What to read when you're feeling young at heart
1/22/20 - Bitch Media (81K UVM), 13 Graphic Novels Feminists Should Read in 2020
1/16/20 - Fuse #8 (18.9K UVM), Review of the Day
  1/2/20 - The Beat (159K UVM), Most anticipated Graphic Novels of Winter 2020  
12/30/19 - The New York Times (29.9M UVM), 8 Comic Books to Get You to Spring
  12/4/19 - PW The FanaticExcerpt  
12/2/19 - Sequential Tart (17K UVM), Review
10/3/19 - KidLit These DaysPodcast Mention 
 9/19/19 - KidLit These DaysPodcast Mention
9/10/19 - Publishers Weekly (1.5M UVM), Lily Williams Author Feature
3/28/19 - Autostraddle (1.3M UVM), Interview

4 Mart 2020 Çarşamba

Christina Clancy: THE SECND HOME

Christina Clancy'nin sürükleyici ve bir o kadar da düşündürücü romanı THE SECOND HOME için aşağıdaki Self Awareness'da çıkan makaleyii paylaşmaktan memnuniyet duyuyorum. Martin's Press kitabı Haziran ayında yayınlanacak. Dilerseniz makalenin orjinalini okuyabilir ya da sizler için hazırladığımız makalenin Turkçesine bloğumdan bakabilirsiniz.https://www.shelf-awareness.com/max-issue.html?issue=368#m778

Gordon ailesi, Cape Cod,Wellfleet'teki aile evlerinde sayısız yaz geçirdi.Orası onlar için
Milwaukee'deki yıl boyunca yorucu yaşamlarından rahatlayıp dinlenebilecekleri bir yerdi. Ancak orada geçirdikleri bir yaz, yani  kızlarının daha ergen olduğu zaman, tüm aileye geniş kapsamlı etkileri olacak.  İlk romanı olan Second Home'de Christina Clancy, iki kız kardeş arasındaki karmaşık dinamiği, dürtüsel kararların sonuçlarını ve evin kendisinin anlaşılmaz anlamını araştırıyor.

Clancy'nin anlatısı 2016'nın başlarında, en büyük Gordon kızı Ann'in, ailesinin bir trafik kazasında ölümünden sonra Wellfleet evini satmaya hazırlandığı zaman başlar. (Ann'in küçük kız kardeşi Poppy, gezici bir sörfçü ve yoga öğretmeni - isteksizce - Milwaukee'ye geri döner ve ailesinin diğer evini satmaya hazırlamaya çalışır.) Ann, Cape Cod evini ilk kez tekrar ziyaret ettiğinde, yaklaşık yirmi yıl önce, ailesi her zamanki gibi Cape'e geldiğinde, ancak Gordons'un evlat edindiği babasının yakın zamanda yetim bir öğrencisi olan Michael'ı getirdiğinde bir yaza geri döner. Ann'in ailesinin Michael'ı benimsemesi fikri olmasına rağmen, ailesinin bir parçası olarak onu kullanırken kesinlikle kız kardeşinden daha fazla olan onunla ilgili karışık duygularıyla başa çıkmaya hazır değildi. Poppy Michael'a hayrandı, ancak ailesindeki ani varlığı onu biraz dışarıda bıraktı, bu yüzden hem dikkat dağıtıcı hem de yeni bir topluluk olarak sörf ve uyuşturucuya döndü.

Her biri kendi yolunu bulmak için mücadele eden üç genç arasındaki mesafe, sadece yaz ilerledikçe büyür. Boston'dan varlıklı bir çiftin iki oğlu için bebek bakıcısı olan Ann, evlerinde sergilenen zahmetsiz, rahat bir yaşamı özlemişti. Ayrıca, erkeklerin babası Anthony'nin dikkatini çekti ve şaşırdı. Annesinin kaybını hâlâ üzen ve sevgi dolu ama tamamen farklı bir aileye uyum sağlamak için mücadele eden Michael, yarı zamanlı peyzaj işinde dikkat dağıtıcıydı. Ve şeyleri çok derin düşünmek istemeyen Poppy, yine de ailesinin hayatındaki sismik değişimlere karşı duyarlıydı. Hepsi, o yazın sonucu ile körleştirildi, bu da Ann'in 2016'da bir Şubat gününde Wellfleet evinde durmasına, titremesine, Michael'ın nerede olduğu veya Poppy arasındaki duygusal boşluğun nasıl köprüleneceğine dair hiçbir fikre sahip olmamasına yol açtı. Clancy, iki zaman periyodunu iç içe geçirir, böylece okuyucu, bazı çizim çizgilerinin nereye gittiğini tahmin edebilir, ancak ya olayların tam sırasını veya karakterleri üzerindeki duygusal etkisini vermez.

Clancy'nin Cape Cod'a olan sevgisi, Route 6'nın hemen dışında bulunan ve aile anıları ve hikayeleri ile katmanlı olan evin tasvirinde ortaya çıkıyor.Yetişkin Ann, kendi sürprizine göre, evde düşündüğünden daha fazla gurur ve duygusal yatırıma sahip olduğunu fark eder ve gezgin Poppy bile, çocukluk yazlarının anılarını orada besler. Ev, Michael'ın hesaba katması çok daha zor bir kavramdır, ancak bir yetişkin olarak hayatını nerede ve nasıl inşa edeceği konusunda yaptığı seçimler de Cape evinin gücü ile konuşur. Üç kardeşin tümü, trajedinin ardından bile (veya özellikle) Wellfleet'e geri çekildiğini hissediyor.

Evin kendisi gibi, Gordon ebeveynleri Ed ve Connie de, genellikle çocuklarının hikayelerinin arka planının bir parçası gibi görünüyor. Ancak her ikisi de kendi başlarına ilginç karakterler: Öğrencileri tarafından sevilen, hafif hipimsi , nazik,  öğretmen Ed, her yıl Cape'ta birkaç hafta boyunca olsa bile kamuda çalışan kimliğini  üzerinden atmaktan mutluluk duyuyor. Milwaukee'de sürekli sosyal ve yetenekli olan Connie, yaz tatillerini çoğunlukla okuyarak geçirir, ancak (bazen) çocuklarının kredisini verdiğinden daha fazlasını fark ediyor.


Ann ve Poppy, Cape House'u satmanın lojistik ve duygusal karmaşasını gözden geçirmeye çalıştıkça, ikisi de uzun zaman önce geçen yaz olaylarını hesaba katmak zorunda kalırlar. Ann'in durumunda bu, kendi kararlarıyla yüzleşmek ve kontrol edemediği çeşitli olayların ağırlığını bırakmak anlamına geliyor. Poppy için, sonunda Michael'ın gerçekten ortadan kaybolmasını sağlayan şeyin alt kısmına ulaşmak için doğru soruları sormak ve ayrıca seçtiği dünya paça hayatının istediği kişi olup olmadığını sormak anlamına gelir. Her iki kız kardeş - ve sonunda Michael - sadece ortak miraslarının yasal zorluklarıyla değil, aynı zamanda hepsini derinden etkileyen anıların yarattığı kişisel zorluklarla da uğraşmak zorundadır.

Sıcak, sürükleyici ve düşündürücü olan Clancy'nin anlatısı,karakterlerini bellek, gerçek ve gerçeklik arasındaki eşitsizliklere dürüstçe bakmaya itiyor. Yol boyunca, okuyuculara ıstakoz ruloları için bir özlem, ayak parmakları arasında kum hissi ve belki de sevdikleri ve kaybettikleri evler için keskin bir özlemle ayrılıyor. --Katie Noah Gibson